Vraag & antwoord

Ik heb mijn verzekeringsbewijs nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u een zorgverzekering via ditiszorg.nl heeft aangevraagd, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Op het moment dat uw verzekeraar uw aanvraag heeft goedgekeurd, ontvangt u nogmaals een bevestiging. Binnen drie weken na deze goedkeuring kunt u uw verzekeringspolis verwachten. De zorgverzekeringspas ontvangt u meestal later.

Heeft u na deze drie weken nog geen verzekeringspolis ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur. Uw adviseur kan met uw verzekeringsmaatschappij of ditiszorg.nl contact opnemen. Geef hierbij aan dat u nog geen verzekeringspolis heeft ontvangen en vermeld uw naam, adres, geboortedatum en uw zorgverzekeraar.
Nieuwe zorgverzekering
» Hoe sluit ik een nieuwe zorgverzekering af via ditiszorg.nl?
» Ik heb een nieuwe zorgverzekering afgesloten via ditiszorg.nl. Kan ik deze nog afzeggen?
» Ik heb mijn verzekeringsbewijs nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
» Ik wil mijn zorgverzekering wijzigen. Hoe doe ik dat?
» Waarom is het goed om elk jaar mijn zorgverzekering opnieuw te bekijken?
» Wanneer kan ik mijn huidige verzekering opzeggen?
» Wat is het verplicht eigen risico?
» Wat is het verschil tussen een natura en restitutiepolis?
» Word ik altijd geaccepteerd voor een basisverzekering en een aanvullende verzekering?

Zorgverzekering dekking
» Hoe zit het met medische zorg in het buitenland?
» Ik heb een ander geneesmiddel gekregen dan is voorgeschreven. Hoe kan dit?
» Is orthodontie gedekt?
» Wat is een aanvullende zorgverzekering?
» Wat is er gedekt bij een tandartsverzekering?
» Welke geneesmiddelen zijn gedekt?
» Wordt fysiotherapie vergoed vanuit de basisverzekering?